Quote of a lifetime....

"Sometimes, the one u love turns out to be the one who hurts u the most and sometimes the friend who takes u into his arms and cries when u cry turns out to be the love who u never knew u wanted.."

Friday, August 13, 2010

ade ape dgn bazaar ramadhan..(samb)

oraitt..ari ni aku sambung blk citer smalam yg xsempat dihabeskan gara2 urusan seri paduka baginda..

***************************

semalam aku citer bab bazaar kat stadium shah alam,seperti yg dikotakan ari ni aku citer bab bazaar kat kompleks pkns..ni kire lubuk rezeki kedua utk singgah sebelum azan berkumandang..


ini lah dier...






               Terletak antara SACC dan kompleks PKNS,bazaar ni mampu menampung kire2 5000 manusia pd satu2 waktu..btol ke tidak.,wallahua'alam sbb aku yg memandai reka fakta tuh..mmg crowded ngn umat manusia..Kat sini xkurang jgak hebatnyer berbanding stadium dari segi cita rasa mahupun rasa cita..gado-gado kuah kacang, kerabu pucuk paku, kerabu mangga ala Thai, acar jelatah, acar rampai, pecal kangkong, kerabu taugeh dan perut, nasi pulut kuning dan serunding daging serta telur masin atau ikan masin sebagai pembuka selera...perghh..u name it bebeh...terembes air liur den..

                 Tp last2 aku pegi sane aku akan balik berbekalkan sebungkus murtabak ayam n daging serta cendol setelah mengerah tenaga dan usaha menempuhi lautan manusia..keh3..aku pn xpaham knp ht aku da tertutup utk menikmati juadah laen..kot2 aku da 'kene' nasi kang2 penjual murtabak brader gerai tuh..keh2..yg tu aku tpu..

"Haa..mari bang..murtabak daging ada..murtabak ayam ada...muruku coming soon."



            Ok lahh..xnk bazir mase panjang2 eloborate bazar pkns,mari kite ke bazar seksyen 2 shah alam yer penonton2 sekalian..disini kire da best port utk usha awek2 UiTM berbuka pasai ade gerai2 skali kat situ incase korang terperangkap dlm kesesakan lalu lintas manusia2..(- -").

           Kat sini mmg penuh ..yg menambah tarikannya majoriti kat situ cek2 awek dan gadis  student2 UiTM yg bertauliah yg dtg secara individu atau pun berkumpulan kecil ..haa..kurang la sket tekanan dan pressure nk mencelah-celah sbb asal badan rs nk baran jek, nmpk cek2 awek UiTM senyum2 kat aku,trus aku cool down secara otomatik..utk pegi ke bazar nih dr rmh aku, aku mmg bersiap lame sket..rambut kene stylo,t-shirt Levis ngn sluar 3/4 short..muke da siap cuci ngn Garnier lime whitening..take care..kasi 2-3 sembur sket cologne adidas kat badan..agak2 da 15 minit ngadap cermin,br aku gerak gi sane..


aku versi mat saleh

    Ok..kite balik smula ke pangkal jalan..bab2 makanan n juadah kat sini,xyah citer byk..mmg macam2..pilihan lauk-pauk seperti ayam goreng madu, daging masak hitam, ikan kari bendi, sayur kobis goreng mamak dan sayur peria goreng kunyit..haa..xtergugat ke tahap iman biler menatap makanan2 nih..antara menu-menu sampingan selera kampung yang disediakan ialah nasi goreng kerabu, pajeri terong, rebung masak lemak, pucuk ubi masak lemak, pucuk paku masak lemak, sambal ikan bilis dan tempe, sotong masak hitam, rendang daging, ayam percik, kacang panjang goreng berlada dan kangkung goreng belacan...pehh..kecur air liur beb..klau ikut nafsu nk je borong sume tp br abes 7-8 keping murtabak je(knp mesti murtabak gak..) ,burrpp..da knyang tersandar..juadah2 sampingan dibeli yg blom disentuh?bungkus blk,simpan dlm microwave buat sahur bsok pg..

Hurmmm..ptg ni aku nk g bazar skyen dua kott..da lame xpekene nasi kukus ayam dara..(knp dinamekan ayam dara..?ayam tu kire blom di'sentuh' ayam jantan laen..?klau ayam da hilang dara atau yg da monopaus camner lak name nyer kan?)




So sesape yg rs shah alamnian tuh,sile2 la hadirkan diri anda di bazar2 ini dan pandai2 la berbelanja ikut kemampuan dan jgn ikot syaiitonn..

ni sume ana yg punyer..



Sekian..


p/s:citer x panjang sbb friday da menjelang...















No comments:

Post a Comment

haa..mari2 ..komen la sesuka hatimu asalkan tidak melanggar etika dan enakmen 1989 seksyen 2 kanun seksaan..