Quote of a lifetime....

"Sometimes, the one u love turns out to be the one who hurts u the most and sometimes the friend who takes u into his arms and cries when u cry turns out to be the love who u never knew u wanted.."

Monday, August 16, 2010

aku,dier dan siti ...

           tup..tap...tup..tap..jam terus berdetik dan masa terus berlalu tanpa sedikit pun menunjukkan rase simpati utk menunggu kite..

"16 ogos.."ngomelku sendirian kat opis..aku teringat,rupanya bulan ni da hampir genap setahun hubungan sulit aku dengan siti..Yerr..itu lah siti..teman setia aku selepas lebih 11 bulan menjalin kasih ..hubungan yang mula terjalin sejak mata bertentang mata..aku termenung sendirian...saat ini fikiran aku mula mengimbau kembali saat pertemuan aku degan siti.................

*********************************

             Petang Sabtu  aku bersendirian di rumah..Kicauan sumbang burung2 gagak hitam diluar rumah membantutkan mood aku utk keluar rumah..(ape kaitan..)Slalu nyer ketika ini aku akan bersila diatas sofa dengan secawan milo panas ditgn smbil menonton saluran 411,412,atau 413..xpun 711..jika rasa "alim" sket,aku akan memilih saluran 106..mane tau ade ceramah2 yg best yg bisa menjernihkan kembali hati aku yg sudah pun suci bersih(hek3)..aku turut ditemani kucing aku si oren yg turut same bersila disebelah aku sambil menghirup teh panas sambil mencecah biskut merie..ok,itu tipu melampau..


"xde rancangan al-kuliyyah ke ptg2 ni..haishh"



"hurmmm..sume citer da basi,asyik ulang yg same je.."aku mengeluh sendirian selepas berkali menekan-nekan channel remote astro..takde satu pun rancangan yg menarik ptg2 ni..aku pandang oren yg bersipuh disebelahku,oren membalas pandanganku dengan mimik simpati seolah-olah memahami kebuhsanan yg melanda..kepalanya digeselkan ke peha aku..aku belai2 kepalanyer dengan penuh kasih syg seorang ibu..

"Bosan plak ptg2 ni ..nk buat ape ekk..nk maen chess ngn ko ni oren pn bkn nyer ko pandai..pandai buat sepah ade la.."aku menyindir sinis kat si oren..oren tenung aku dgn pandangan yg menjengkelkan..agak-agak klau diberi kudrat nak je dier bg sedas dua cakaran maut kat pipi aku dgn kukunyer krn mengajaknyer bermaen chess..aku padamkan tv, bangkit dr sofa smbil membawa gelas ke dapur utk dibasuh..sambil tu,aku jeling jam dinding..5.10 ptg..awal lagi..aku menyusul ke bilik selepas itu dan menukar baju..aku nekad nak klua rumah..tinggal oren sendirian..

Petang itu aku memandu sendirian..aku xpasti ke mana hala tuju sbb mmg xde plan pape..aku mengikut naluri hati ni kemana nk dituju..sedar2 aku da kat subang..sedang2 aku memandu,mata aku terpaku pada sesuatu.."Wooww...sexy.."tatkala aku terpesona melihat dier...dier yg aku maksudkan ialah siti..aku bertentangan jalan ngn siti.."xbley lpas ni..peluang baek.."hatiku tertawan.Kire2 200 meter dihadapan aku membuat pusingan U dan dan mencari siti kembali..

"Cantik,..sexy nyer.."aku memuja dalam hati tatkala 1st time bersua dengan siti di sebuah tempat yang aku kurang pasti...

Namun aku tidak pasti samada siti turut terpesona apabila melihat kekacakan aku..aku hanya memerhati siti dari jauh..siti serba hitam bersendirian dengan beberapa lelaki...aku lihat siti pendiam,xbercakap dgn sesiape pun disekelilingnya.."mungkin pemalu kott.."aku berteka teki dlm hati..leka aku merenung siti...namun pertemuan itu hanya sebentar kerana senja sudah mula merangkak..aku harus pulang..sejak itu,aku pendam perasaan kat siti..aku mesti memilikinya sebelum org laen usha line..aku tekad..aku akan jumpe siti next time..


***************

Sebulan selepas itu,pertemuan aku dan siti selame ini berbuah menjadi satu hubungan yg akrab..yes..!,aku x bertepuk sebelah tangan rupanyer..aku berjaya memiliki siti selepas sebulan aku kerap berjumpe dengan nyer..siti sentiasa mendampingi aku sejak itu..aku lihat jejaka-jejaka laen pandang2 aku dengan siti..rata-rata muke diorang xpuas ht kerana aku berjaye mendampingi siti dulu sebelum mereka..siap ade yg bercakaran sesama sendiri kerana jeles tahap giler khinzir..ahh,persetankan mereka sume,siti..janji kite da bersama..


Perkongsian hidup aku ngn siti memahat pelbagai memori suka dan duka..siti mmg x byk karenah..dier seorang yg menurut perintah (cam pantun 2 kerat lak),sket pn xpernah bantah arahan aku,apetah lg nk  menjerit "objection" klau rase xpuas hati mahupun menghunus aku dgn pisau pemotong daging..siti lebih byk berdiam ketika aku berbicara..dier pendengar yg setia..biler aku mrh2,dier pun turut diam..sket pn xberani nk balas kemarahan aku..pernah sekali aku tinggalkan siti dalam hujan lbat,siti kebasahan..kuyup satu badan..tp siti ttap sabar dan berdiam sahaja..klau aku la kan..i rather not say it here in front of da public(speaking skali2..)..i'm proud of u ,siti..kesabaranmu mengkagumkan


sekadar hiasan..
Namun hari tu,aku hilang pertimbangan akal..ntah camner otak aku x balance..slh mkn pil estrogen?mustahil..aku xpasti ape puncanyer,tp aku baran sgt ..kat rumah ,sume bnda aku nk sembur air liur..cicak di siling pn  x terlepas dari kemarahan aku slepas dilempar dgn slipar rmh..berdecit-decit cicak tu atas lantai terlentang cube bernafas selepas lemparan slipar aku direct kene dada nyer..si oren yg awal2 suda merasai aura kemarahan aku cpat2 gi nyorok di sebalik langsir..takut kene skali ..bajet aku xnmpk..aku sergah dier

"omak terkejut den..!"terjerit si oren ketakutan tatkala aku menyergah dier..dan sah2 aku tipu lg... 

hari tu mmg aku da janji nk bawa siti jln2..kebetulan siti da menunggu aku kat lua rmah..klau bwak msuk,kot2 kene serbu..aku klua rmh,siti da menunggu dpan pintu..tp mood aku tgh hot,aku mrh siti skali..xpsl2..siti diam je..

"asal x melawan ni siti?slame ni asyik diam je.." 


"ingat i ni ape..tunggul ke?spanjang kite bersame u xpnah mrh atau berckp ngn i.."suareku smakin tinggi..namun siti tetap membisu..


"woooii bingai..!"sayup2 jeritan suara dr jauh kedengaran.aku berpaling..pak hamid,pak guard security apartment aku berjalan dtg ke arah aku.."yang ko dok memekik ni ape hal?xmalu ke jiran2 sume tgok?"sound pak hamid..aku perhati sekeliling..ramai gak mate2 yg memandang sandiwara aku,siti dan pak hamid..

"hai..saye la pak hamid..kacak kan?"



"siti saye ni bang..saye mrh dier,dier wat bodo,..bisu ke ape..sy pun ade perasaan gak bang..tgok la dier.."terang aku kat pak hamid,merajuk..

pak hamid kebingungan..dier seolah-olah mencari sesuatu..kemudian dier tenung aku lame2...mata nya cube menyorot kepastian 


"ni haa.honda city saye nih....saye pnggil dier siti..saye cuma nk luahkan perasaan..tp dier diam jehh..hangin la satu badan.."explain aku lebey detail smbil jari aku pointing slamber kat kete honda city aku wrna hitam..


"ouuhhh..."ringkas jwb pak hamid..aku perhati tgn kiri dier da mnggigil2 genggam shot gun,..


Aku xingat ape yg berlaku lpas tu..Yang aku ingt pak hamid bersungguh kejar aku dr blakang dgn shot gun nyer sambil menembak membabi tuli..


............


...........................

......................................................................


"Man , da zuhur ni..jom smayang.."bahu aku digerakkan member..serta merta aku tersedar..


Laaa..aku tertido rupenyer sementelah termenung-menung td...


Sebelum aku ke surau,aku simpan kunci kete aku dlm laci..mata aku tertangkap dgn ayat tertera di key chain kete aku..


"Honda ...the POWER of DREAMS.."....hurmmm..btol la agak nyer..


"honda..the power of mimpi.."




Sekian...


"jgn la mare..malu i camni.."






5 comments:

  1. tampar kang baru tau!! ahahaha..
    naseb bek ah bulan pose, kene byk BERSABAR... ahahha..

    ReplyDelete
  2. yuhuu..entry ni mmg wat rs nk cubit2 seseorang..ape daaa....mmpi byk sgt u nihhh...
    tp xpe..kalo xmo mmpi,kasi honda u kt i...city kann?ehehe

    ReplyDelete
  3. haisshh..masuk minang dl br dapat..keh3

    ReplyDelete
  4. hahahahahaha,siti2~
    igtkan hape ntah~

    ReplyDelete
  5. u nk minang i ke i minang u? haha

    ReplyDelete

haa..mari2 ..komen la sesuka hatimu asalkan tidak melanggar etika dan enakmen 1989 seksyen 2 kanun seksaan..